fredag den 13. december 2013

Julepynt 2013...

Så fik jeg endelig julepyntet – bedre sent end aldrig. I år består julepynten mest af hjemmelavede pap-julekugler.

Her over bordet har jeg klippet dem i sort- og kobberkarton og med den sorte voksdug (som ligner skind til forveksling) på bordet, passer det godt sammen...

Voksdugen har jeg købt i stofbutikken på rådhuspladsen i Aarhus.





















Her har jeg klippet julekugler af nogle plakatrester fra mit arbejde – men de kunne også laves i pap med pålimet papir, børnetegninger, indpakningspapir, tapet eller hvad du nu har....




























Julekuglerne er lavet ved at tegne omkring en tallerken på ca. 20 cm i diameter. 2 cm inden stregen mødes tegnes en firkant ud og på toppen af den en halvmåne, så det ligner en julekugle. Kuglen klippes ud med en saks. Hullet laves med en almindelig hulmaskine og så er de klar til at hænge op...





























En kobberbøjle fra Hay med lidt pynt - lidt anderledes ophæng til væggen..




























Husk nu badeværelset, skal også føle det er jul - grisen er fra sidste år, den kan du læse mere om her



























Juletræet er i år holdt i kobber og sort. For at få det lidt grafisk har jeg hængt nogle fine grafiske ophæng fra FrkHansen.dk på som jeg købte på FindersKeepers marked for nogle uger siden - et marked jeg absolut kan anbefale. Sammen med dem klippede jeg nogle bogstaver sammen med min datter, som er meget vild med bogstaver for tiden - så der er selvfølgelig alle vores forbogstaver her i familien...


























Her har jeg taget et kobberfad, sat 4 Kähler stager i samt sten fra stranden. Ovenpå „klipperne“ går en neonfarvet isbjørn (viskelæder fra Tiger-butikken) - næsten som at være på Grønland ved julemanden...

Ja, som man nok kan se, så er der hverken nisser eller røde toner hjemme hos os i år - men jul det bliver det altså alligevel. Så husk det er kun dig selv der bestemmer hvad der er julepynt for dig. Dette er julepynt for mig i år og det er netop med til at give mig positiv hverdag resten af december...


// Katrine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar