mandag den 28. april 2014

Du nåede vel det du ville...

Jeg elsker overspringshandlinger, dvs. der hvor man springer over det man skal - og i stedet gør det man gerne vil! Nogle gange er det træls, når jeg altid sidder med eksamensopgaver til meget sent om natten før de skal afleveres, andre gange kan jeg stå kl. 00.30 en ganske almindelig aften og smøre madpakker, fordi der lige var noget andet som var mere interessant og ja, jeg er præcis som alle andre - jeg ærger mig over alt det jeg ikke nåede!

Hvad med alt det jeg nåede? I stedet for de madpakker, så nåede jeg jo måske at slappe lidt af, læse lidt i Alt for Damerne eller surfe lidt på Pinterest! Man er vel bare menneske og mennesker har også brug for at være impulsive - gøre det man har lyst til og ikke altid det som man absolut skal. Det man skal forsvinder jo så desværre ikke, så det må man jo desværre gøre bagefter - men nøj, hvor var det hyggeligt imens jeg ikke gjorde det jeg burde...og jeg nød hvert et øjeblik...

Her i weekenden burde jeg have lavet en masse ting i haven, læst lektier, startet på min opgave, momsregnskab, vasket tøj og ryddet op - og ja, i stedet så nød jeg solen i et dejligt sommerhus med gode venner, gik tur ved stranden og spiste masser af usund mad – men det var skønt...og jeg nød det i fulde drag.

Så nyd det du når og tænk ikke så meget over det du ikke når - hvis det virkelig er så vigtigt, så skal du nok nå det og så tænk over hvor en dejlig positiv hverdag du har haft i mens du ikke nåede det...

// Katrine


Ingen kommentarer:

Send en kommentar