mandag den 9. marts 2015

Det kræver mod...

Mod - enten har man det eller også har man det ikke? 

Men er det nu så enkelt - for nogle har måske mod til noget, som jeg ikke har og omvendt. Jeg mener mod bruges i de situationer, hvor der er noget på spil. Du er nervøs og er måske lidt spændt på hvad din beslutning betyder for dig og for andre. Måske skuffer du nogen og måske glæder du andre.

Det kræver mod at gå imod strømmen - det kræver mod at sige fra...men alligevel er der nogen der ikke siger fra. De lever med noget, som de ikke bryder sig om - for når man først har sagt fra, så kan man jo ikke altid trække det tilbage igen. 

Nogle gange kræver beslutninger også andre overvejelser - for man er jo ikke helt alene i denne verden. Vi kender det fra par der bliver sammen pga. børnene – og ja, man kan altid være bagklog og sige at man ikke skal blive sammen pga. børnene. Men for dem der står i situationen er det ikke altid så sort/hvidt. For hvem bestemmer hvad der er den rigtige beslutning?

Det kræver mod at træffe en beslutning - for hver gang du gør det, så vælger du noget andet fra. Men har du nogensinde overvejet at ved hver beslutning du tager, så vælger du også noget til og det er jo det du skal træffe din beslutninger efter.

At vælge til eller vælge fra - hvad vil du helst? 

Jeg vil helst vælge til, men gør jeg nu også det her i mit helt almindelige dejlige liv. Det er et godt spørgsmål...men en ting ved jeg helt sikkert: Det er mig og kun mig der bestemmer over mit liv – spørgsmålet er så bare om jeg tør at vælge TIL i alle mine beslutninger? For når jeg vælger TIL, så vælger jeg vel også noget andet fra...så alt i alt er det vel igen et spørgsmål om hvad der er vigtigst og om jeg er modig nok til at vælge TIL på det som er vigtigst for mig.

Er jeg modig? Det er et godt spørgsmål...men jeg har ihvertfald fundet ud af den seneste tid – at mod til at vælge til, kan give nye fantastiske oplevelser og nye dejlige mennesker i mit liv og jeg er sikker på at de er med til at give mig og min familie en positiv hverdag hver dag.

// Katrine


Ingen kommentarer:

Send en kommentar