torsdag den 13. marts 2014

Slip dem fri...

Jeg får ofte kommentarer om min mands træning. Lidt som om man ikke er en god far, god kæreste eller god mand, hvis ikke man kommer hjem kl. 16 og så er hjemme resten af aftenen - for man skal da være sammen med sin familie hele aftenen hver aften?

Hvis jeg nu hver dag sagde, at han ikke skulle træne - hvad ville jeg så få ud af det?
Nu har jeg jo selvfølgelig ikke prøvet - men jeg tror nok, at det ville være en utilfreds mand, som ville sidde og tænke på den træning han gik glip af. Lidt ligesom, når jeg nu selv gerne vil træne, have venindeaftener, gå til koncerter m. m. 

Det er sådan set aldrig noget vi har aftalt - men det ligger lidt i vores måde at være sammen på – vi slipper hinanden fri! Fri til det man gerne vil - så man kommer hjem med ny energi og glæde. Det er jeg helt sikker på, vi alle har brug for!

Nu mener jeg jo ikke at der er noget galt med at være hjemme hver dag - men hvis man hellere vil noget andet end gang i mellem og føler man ikke får lov, så tror jeg man på et tidspunkt bliver lidt indebrændt.

Der er selvfølgelig for lidt og for meget – hvad kan man leve med og hvad kan man ikke og jeg kan da også blive skide irriteret over min mand, når han lige skal ud og løbe 20 km inden vi skal ud af døren – men vil jeg gå at være sur, eller vil jeg hellere være glad for at han gør noget som gør ham glad! Han træner jo absolut ikke for at gøre os dårligt tilpas - men netop for at blive glad og godt tilpas, så han kan komme hjem til os og være den dejlige søde far og kæreste han er.

Han slipper også mig fri - når jeg i nogle uger er ude flere aftener om ugen med tøserne og derved får fyldt min hjerne op med glæde og kommer hjem til ham som et bedre menneske. 

Så, nej – jeg er ikke træt af at min mand træner meget, og han er heller ikke træt af, at han nu igen skal være alene med ungerne en fredag aften, fordi mor er i byen med tøserne. Måske er mine børn ikke enige og måske havde de helst set, at vi var sammen alle 5 altid – men hvis de kendte konsekvensen og oplevede sure og utilfredse forældre hele tiden (som jeg ved vi begge ville blive), så er jeg ikke sikker på at det er bedre!

Jeg elsker mine børn og jeg elsker min mand - men jeg elsker også at gøre noget for mig selv og det er absolut medvirkende til en positiv hverdag hver dag...

// Katrine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar