torsdag den 13. november 2014

Må man være glad...

Jeg er travl for tiden - ja, jeg indrømmer at bloggen har været lidt forsømt. Men heldigvis kan travl også være godt, for jeg er glad...

Forleden var jeg til foredrag med Karen Marie Lillelund og hun kan virkelig anbefales. Jeg grinte faktisk næsten konstant i den time hun var på scenen. Mange af hendes pointer er at vi som danskere er det lykkeligste folkefærd - vi ved det åbenbart bare ikke selv - for man må helst ikke være for glad. Hvis man på sin arbejdsplads er for glad, griner og joker med andre - så er der noget galt. For hvis man er alt for glad tror kollegaerne automatisk at man har alt for meget tid og ikke har noget at lave - for at gå på arbejde kan da absolut ikke være sjovt! Med det samme man har lidt overskud og virker for glad, får man hurtigt kommentaren „hvaaa har du ikke noget at lave - for så kan jeg da hurtigt give dig noget“

OG ja - jeg må jo give hende ret - for jeg har flere gange fået lignende kommentarer hvis jeg har haft det lidt for sjovt. Men men men - det de lige har glemt i det er, at der er lavet undersøgelser der påpeger at hvis man har det sjovt på sin arbejdsplads er man langt mere effektiv. 

Hvis jeg tænker over det, giver resultatet af denne undersøgelse også rigtig god mening for mig. Når du er glad, så bliver problemer pludselig til små udfordringer i stedet. Tænk nu hvis man også fik andre til at grine eller måske bare smile - det ville da være fantastisk.

Jeg griner for lidt - det blev jeg ihvertfald opmærksom på under dette foredrag - for hold da op hvor er man bare godt tilpas efter sådan en grinetur...pludselig taler man med sidemanden, selvom man nærmest ikke har lagt mærke til dem før. Pludselig får man noget fælles at tale om - humor.

Så jeg prøver lige med en børnejoke - det kan jo være den også virker på voksne:

Hvorfor tager århusianerne døren af, når de går på toilettet?


Så husk det - SMIL og verden smiler igen og lige det er helt klart med til at gøre min hverdag til positiv hverdag hver dag


PS. Så man ikke kan kigge ind af nøglehullet...


// Katrine

Kom der et lille smil? 
- så husk at del det...








Ingen kommentarer:

Send en kommentar