torsdag den 21. februar 2013

Dårlig morgen...

I dag var ikke en god morgen... 
Det startede med at strømperne drillede og var dumme, da min søn så skulle have sko på var de dumme igen, da strømperne var alt for tykke. Senere var jakken træls at få på, handskerne var væk og da vi fandt dem - var de også trælse. Nu hvor hans morgenhumør var ødelagt - kunne man jo også lige så godt drille sin søster, så hun også begyndte at hyle. Madkasserne kunne ikke være i tasken og hjemmeskoene blev kylet igennem luften, da de heller ikke kunne være i tasken. Hatten var træls og dum, da den skulle på og hatten på jakken irriterede og derfor kunne han ikke få tasken på - og så blev tasken kylet hen af gulvet. Og så ved vi jo allerede hvordan madpakkerne ser ud, når han skal spise dem senere. Da han endelig tog tasken i hånden og gik ned til bilen - var han sur og derfor kom der mange grimme ord ud af hans mund.... 

Dette sker tit hjemme hos os. Nogle gange er det den ene som har en dårlig morgen, nogle gange er det dem alle 3. Nogle gange kan jeg være den gode forstående mor, andre gange bliver jeg gal som en trold - hvis jeg skal citere Halfdan Rasmussen.

I dag blev jeg gal og der blev skældt lidt ud - for at sige det mildt. 

I bilen på vej til arbejde, sidder man så og får lidt dårlig samvittighed. 
Han er jo barnet - du er den voksne...
Han trænger vist snart til massage - og det har du jo heller ikke fået gjort...
Du burde jo også stå op noget før - så vi havde mere tid...
Du kunne jo...
Du burde jo....

MEN - jeg er jo kun menneske og er derfor ikke perfekt. Nogle morgener kan jeg rumme det, andre gange kan jeg ikke - for jeg er menneskelig og har også brug for at markere min grænse. Om morgenen er min grænse som regel lidt mindre, da jeg skal på arbejde og at komme for sent, er ikke et alternativ i mit hoved...

Heldigvis får jeg reflektionen nu, og indser at jeg ikke er perfekt - så nu kan resten af min hverdag være positiv, for bruge resten af dagen på at være sur - det er heller ikke et alternativ...

Positiv hver dag det meste af hverdagen...


// Katrine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar