tirsdag den 26. februar 2013

Har du tid...

Hvor tit er du ude med veninder? Jeg kan mærke på mig selv, når det er tid - for så bliver jeg lidt rastløs derhjemme. Veninder betyder enormt meget for mig - for mit talegen skal altså luftes og også mere end en gang om måneden. Igennem årene har jeg lavet flere venindegrupper, hvor vi så mødes ca. en gang hver anden måned. Dette gør, at man får sat en dato i kalenderen og så kommer man af sted. Hvor er det skønt, at tale og lytte, få det nyeste sladder og høre om alle mine veninders glæder, udfordringer og sorger - for de følger med.

For nylig var jeg afsted med nabo-kvinderne og vi havde en aftale om brunch søndag kl. 10. Min mand havde desværre også en aftale og samtidig skulle Anna skulle til pigefødselsdag i Voldby ved Hammel kl. 11 - så det krævede pludselig en god koordinering. Heldigvis sprang farmor til og så gik det hele. Her kunne jeg have valgt at udskyde aftalen - men hvis jeg lige løb lidt stærkere, fik kørt ungerne ud til farmor - fik Kim til at aflevere Anna inden hans aftale og selv kom ind til byen, så kunne jeg nå det hele - og det gjorde jeg!

Mit indtryk er, at vi alle har meget vi skal nå i hverdagen og for den sags skyld også i weekenden - men jeg bliver altså ikke ladet op, med mindre jeg oplever noget. Bliver hele min aften tilbragt på sofaen - så har jeg ikke udrettet noget og mit energiniveau er lig nul. Har jeg derimod en aftale med nogle veninder, så når jeg alligevel madpakkerne, oprydningen og min søvn bliver væsentligt reduceret - for jeg kommer alt for sent hjem. Dagen efter er mit energiniveau til gengæld højt - for min hjerne er fyldt af dejligt snak, sladder og beretninger fra de andres liv og hverdag. Nogle gange er man også træt, hvis man kun får 5 timers søvn - men det har været det hele værd.

Nogle gange er det godt lige at bryde hverdagen lidt - vi har alle brug for søvn, men der sker altså ikke noget ved, at man en enkelt aften en gang i mellem kommer for sent i seng. Prioriter dine veninder og venner, du får energi og glæde af det. Husk - det er vigtigt at pleje sig selv, men det er sørme også vigtigt at pleje sine venskaber - ellers kan de hurtigt dø.

Mangler du et sted for en god brunch på en søndag - kan jeg varmt anbefale brunch på Klassisk 65 i Jægergaardsgade. De har kun brunch om søndagen, og det er meget populært - så jeg vil anbefale at bestille bord. Når man bestiller bordet - spørger de om hvilket tidspunkt man vil komme og derfra har du så ca. 2 timer - så skal bordet være klar til de næste.
Maden er ta-selv bord med ost, skinke, marmelader, hjemmelavet nutella, og forskelligt brød. På ta-selv bordet står også en bitavle, hvor man selv tager den friske honning fra, og den vakte stor begejstring på vores bord. 




















Ved dit bord står der kaffe (te er på ta-selv bordet) og juice, som du kan drikke så meget af som du har lyst. Når du så er klar, kan du gå op i køkkenet og bestille forskellige omeletter eller pandekager efter behov - for du må gerne bestille 2 eller 3, hvis du er ekstra sulten-

Stedet er velbesøgt, så du skal være klar på at sidde lidt tæt - men det er hyggeligt og skøn mad.

Venindeaftaler behøver ikke altid være om aftenen - hvis du synes du har for travlt i hverdagen, så lav en aftale lørdag eller søndag - så du beholder din positive hverdag hver dag...

// Katrine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar