tirsdag den 17. september 2013

Man skal høre sandheden fra...

Der er et ordsprog der siger, at man skal høre sandheden fra børn og fulde mennesker.

Jeg har nu en tilføjelse:
Man skal høre sandheden fra børn, fulde mennesker og optikere!

Ja, jeg var nemlig til optiker i lørdags. Min mand skulle ind og hente et par brille han havde til gode og mens vi venter, spørger jeg om de evt. havde tid til en synsprøve. De havde en tid et kvarter efter - så den snuppede jeg. Først skulle jeg til en indledende øjenundersøgelse ved en ung fyr og efter testen kigger han på mig og siger: Ja, du skal da vist helt sikkert have briller. Jeg får så fremstammet, at jeg da har briller til at læse med. Fortalte ikke lige at det var dem til 20 kr. fra Tiger-butikken - selvom de nu har gjort det godt i lang tid.

Efter synsprøven inde ved optikeren kom der så følgende resultat. Jeg skal gå med briller altid. Jeg kan selvfølgelig lade være - men jeg har her på det sidste haft meget svært ved at koncentrere mig om at læse og det er ikke en god kombination med lektier om aftenen.

Mine læsebriller skal op på næsten +3 og dagsbrillen på knap +2. Så gad da vide hvorfor de briller på +1 begynder at halte lidt bagefter???

Ja, nogle gange er selverkendelse en grim ting - for jeg vidste jo godt at jeg ikke kunne læse de små bogstaver længere. Jeg kan heller ikke længere læse varedeklarationen på varerne i REMA uden briller og skal jeg bare læse det mindste, så skal jeg have fundet brillerne først. Ja og nu er det så heldigt så man bliver kun mere og mere langsynet med alderen - så vi kan gisne om hvor højt jeg kommer op....

Ja, den eneste ulempe ved det hele, er jo nok at der lige pludselig går mode i det - for jeg er ikke god til at holde mig til det samme i længere tid af gangen - men her bliver det nu nok lidt dyrt i længden hvis jeg skal skifte briller som jeg skifter strømper.

Briller eller ej - jeg er stadig den samme, bare lidt mere smart til daglig med de nye grå biller og lidt klogere at se på når jeg påfører mig læsebrillen...

OG tro det eller lad være - jeg vil også bruge dem i hverdagen, for der skal man jo også være smart....

//Katrine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar