mandag den 25. november 2013

Fester du....

Jeg elsker at feste. Tror egentlig altid jeg har været lidt af en festabe og derfor elsker jeg også at holde fester. Ja, hvis du spørger mig lige de sidste par timer op til at jeg skal holde en fest - så kan det godt være jeg ikke er så begejstret som nu, for der jeg nok lidt fest-stresset. Det er nu blevet bedre med alderen - for hvis der er noget jeg ikke når, så overbeviser jeg bare mine stressede tanker om at: Gæsterne ved jo faktisk ikke hvad du har glemt!!
Nå, det så er sagt - er det så det værd. Man planlægger, sender indbydelser, gør rent, køber ind, pynter op, laver mad og drøner tit rundt de første mange timer. Dagen efter har man ondt i hovedet, er træt, skal rydde op og gøre rent...

Men hvad er det så, der gør at jeg elsker fester og også det at holde fester? Ja, jeg sad lige og talte med min mand om det søndag morgen - og der kom han lige med ordet der siger det hele: GRIN! For det er jo lige præcis derfor jeg elsker fester - fordi man griner. Jeg griner generelt alt for lidt og efter lidt alkolhol og noget god musik, så griner jeg bare meget meget mere. Jeg elsker at grine og til en fest, der er man lige der hvor man er. Man er tilstede. Man glemmer livets alvorlige side et øjeblik og så griner man sammen!

Slå dig løs og grin - livet er herligt, så nyd det og husk en fest er altid altid umagen værd. Det kan godt være det er hurtigt overstået - men oplevelsen varer ved og de gode oplevelser er dem jeg har brug for, for at holde en positiv hverdag....

Så hold en fest, hold to for den sags skyld og nyd det, for det er nu fantastisk og sidde der mandag morgen og stadig grine – og så oven i købet på en hverdag...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar