fredag den 31. januar 2014

Træ går aldrig af mode...

Jeg er vild med træ i boligen, der er et eller andet over træ - det er bare smukt...

Jeg har flere træstammer stående til pynt og efter den seneste fødselsdag fest, hvor det at slå søm i var det helt store hit, havde vi en meget stor træstamme stående. Jeg fik min mand til at vende den om (så sømmene kom nedad) og så satte han 4 hjul på og så havde jeg den fineste skammel. 


























Jeg har i lang tid ledt efter en skammel til min Alcapulco stol. Alcapulco stolen er rigtig flot at kigge på, men man sidder altså ikke ret godt i den med mindre man har en høj skammel stående foran og det har jeg jo så nu....et sort gedeskind fra IKEA giver lige det sidste pift...



























I weekenden skulle jeg til fødselsdag - en af de mange 40 års fødselsdage i år. Jeg havde købt en koglestage og en løgkrukke fra Kähler og synes lige der manglede lidt natur som kontrast - så jeg synes hun skulle have en lysestage. Heldigvis havde Bodil sørget for at vælte et par birketræer i nærheden, så det var nemt at finde birkegrene. Jeg fandt et stykke og fik min mand til at save et lille stykke af og så var planen at der skulle bores et hul i toppen til et lys - men planen blev ændret, for vi havde ikke noget bor. I stedet fandt jeg en metal ring, som jeg tidligere har brugt til at holde et lys fast i ler. Jeg bankede den lige så stille fast og bagefter beklædte jeg ringen med kobbertape. 
Den blev bare så fin – jeg er vist nødt til at lave et par stykker til mig selv!



























Jeg er vild med træ - men nogen gange kan man måske bruge en erstatning, se bare disse fine skamler i stof og strik




























Disse skamler i strik (Seletti - Bosque seating) kan købes på Designdelicatessen.dk 
- klik her for mere info


























Eller hvad med disse naturtro stofskamler/puf fra Merowings - de er også fra Designdelicatessen.dk - klik her for mere info


Det kan da kun være positivt at bruge gammelt træ og træstubbe til noget nyt og flot
- og levende lys er da bare så hyggeligt, nu hvor sneen daler og det er så smukt...

// Katrine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar