onsdag den 28. august 2013

Er jeg ung eller gammel....

Man er vel så gammel som man føler sig eller?

Jeg føler mig absolut ikke gammel - men når jeg efter en Helmig koncert drikker alt for meget, så jeg ikke kan køre bilen op til min venindes datters barnedåb dagen efter, så føler jeg mig for gammel og måske lidt for ung og ufornuftig - for det burde jeg nok have med i overvejelserne om natten. Jeg burde ihvertfald være gammel nok til at have lært, at knap halvanden time i kirke med enorme tømmermænd er ikke altid sagen. Jeg plejer at elske at være med i kirke til barnedåb, bryllup med mere - men lige den dag, ville jeg faktisk hellere være i min seng. Jeg hankede selvfølgelig op i mig selv og blev hurtig frisk - så det blev en rigtig god dag alligevel.

I lørdags var det så firmafesten der stod for tur. Min arbejdsplads har fornylig købt et andet trykkeri og vi skal nu snart samles under et tag - så denne fest var en ryste-sammen-fest. I det nye trykkeri er der flere unge, dvs. flere i 20'erne og 2 på 30 blandt andet - så lige pludselig er jeg ikke den yngste længere. Det har jeg ellers været i nogle år efterhånden på min arbejdsplads. Når man sidder der og spiser, hygger og selvfølgelig også nyder lidt alkohol - så synes jeg jo absolut, at jeg er jævnaldrende med dem på 30. Og, ja uden at fornærme nogen - så føler mig også lidt yngre end dem på halvtreds. Men hvad tænker dem på 20-30 år så om mig: Gamle kone, så gå dog i seng. Og dem på halvtreds tænker jo nok at de er jævnaldrende med mig? Jeg tror generelt altid man føler sig lidt yngre end man er - livet går stærkt og nogle gange kan man ikke altid følge med.

I dag er det vores bryllupdag. 8 år er gået siden jeg fik overtalt min mand til at det var en god ide at blive surprice-gift til barnedåben (Ja, man kan faktisk godt blive gift, selvom man aldrig er blevet friet til) Den gang var jeg 31 og ja, jeg føler jo nærmest at det var i går. Det går stærkt det liv - så det er bare med at huske at nyde det....

Når jeg står i supermarkedet og et barn har tabt noget og jeg samler det op og giver det til barnet - så siger moderen: Kan du sige tak til damen! Ja, jeg ved ikke rigtig hvad man skal sige i stedet for - pigen lyder jo også helt forkert. Så hvad er betegnelsen for en kvinde i sin bedste alder...

Er jeg ung eller er jeg gammel. Ja, jeg ved det ikke rigtig. Jeg ved bare, at selvom man er så gammel som man føler sig, så er jeg trods alt blevet lidt klogere på livet end da jeg var 20 år. Jeg synes stadig livet er en fest og holder mig sjældent tilbage, når der er alkohol - så ja, mon ikke jeg har det ligesådan når jeg er 50? Nu har jeg ihvertfald en 2x40 års fødselsdagsfest på lørdag og der opfører jeg mig nok som én på 20 om aftenen og natten og når jeg vågner føler jeg mig nok som en på 60 (og her går min påstand jo så på, at man åbenbart er træt når man er 60) - men heldigvis er man vel så gammel som man føler sig!

Fuck det er mega nice at leve (som vi unge siger) også selvom det er en hverdag...


// Katrine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar