tirsdag den 13. august 2013

Så er hverdagen tilbage igen...

Så er den ferie slut. Lige når man begynder at vænne sig til ikke at lave noget, så skal man i gang igen. Dejligt at ikke lave noget - men efter 3 uger trænger selv jeg til at få hjernen op i gear igen...

Der er ting ved hverdagen jeg ikke ligefrem elsker. Madpakker er en af dem, så dem har jeg ikke savnet. Men som min mand siger: Det var da værre hvis du ikke havde nogen at smøre til...så ja, vi må jo kigge på det positive! OG sjovt nok - så er det jo ikke ham der smører dem!!!

Jeg er et positivt menneske - men her i ferien har jeg læst flere artikler omkring modstand mod at være positiv. Artiklerne tog udgangspunkt i, at når man var positiv så glemte man at være trist. F.eks. synes de at man skulle være ked af at blive fyret, ked af at få kræft. Ja, jeg er ikke helt sikker på hvor de har forsket i positiv tankegang - for selvfølgelig er man ked af at blive fyret, selvfølgelig er man ked af at få kræft og jeg sidder heller ikke og griner til en begravelse!

Positivitet for mig, er nok mere at se muligheder og konstant mærke efter på mig selv. Lever jeg det liv jeg gerne vil? For jo, det er rigtig træls at blive fyret - men man kan jo ikke gå tilbage og ikke være fyret, når det først er sket. Man er nødt til at se fremad – hvis ikke så sidder man fast og så kommer man ikke videre. Og, nej jeg tror heller ikke der er nogen der ønsker at få kræft - hverken for dem selv eller for deres værste fjende, men måske er de efterfølgende begyndt at tænke over deres liv og derved synes de måske det har gjort deres liv bedre.

Vi er alle forskellige - men en ting er sikkert. du bestemmer selv over dit eget liv. Og jeg bestemmer over mit - så jeg fortsætter med at være positiv. Det betyder ikke at jeg ikke er skide sur, ked af det og skuffet nogle gange - men det er bare ikke det der fylder i mit liv. Så snart de sure tanker bliver for store - så er det tid til et livstjek og nogle gange er det ikke de store ændringer der skal til.

Så, nej jeg bøjer mig ikke - jeg gider ikke spilde mit liv med at være trist og sur
- positiv hverdag hver dag er tilbage igen og jeg bliver ved med at være positiv...ihvertfald det meste af tiden...

HAPPINESS IS HERE TO STAY!


// Katrine



Ingen kommentarer:

Send en kommentar