fredag den 23. august 2013

Jeg keder mig....

Jeg keder mig - er et udtryk min datter ofte bruger.

Det er sundt at kede sig - er det ikke sådan man siger, eller: Kloge mennesker keder sig aldrig - men der er også en grænse for kedsomheden (eller hvor mange gange man som forælder kan holde ud, at høre på sætningen: Jeg keder mig)- så nogle gange må jeg træde til og hjælpe lidt.

For ikke så lang tid siden sejlede vi til Mårup havn på Samsø - en lille havn med kiosk, restaurant og et gyngestativ. Intet andet. Heldigvis kunne vi leje cykler - for når vi var i havnen - så kom det hurtigt fra min datter: Jeg keder mig...

Og ja - jeg må give hende ret - det er kun sjovt at fange krabber i 4 timer i træk, så trænger man til noget andet at lave....så vi gik en tur på stranden. Anna elsker sten - det gør de fleste børn nok, men jeg må jo indrømme at jeg er lidt træt af at sige NEIIHH og IIHHH DEN ER FLOT - hver gang mine børn viser mig en sten.

Så jeg fandt på en ny leg. Legen hedder Stenleg - meget originalt navn - men nogen gange skal man bare kalde det det, det er...(den skarpe læser ville her ligge mærke til, at der stod DET 3 gange i træk) - en leg med sten!

Stenleg er faktisk meget nemt. Man finder nogle sten på stranden som ligner et dyr og så skal de andre gætte hvad det er for et dyr. Lidt sjovere end kun at koncentrere sig om, om den er flot eller ej.

I kan jo prøve at gætte med her:
























HINT: Den er med i en film der hedder Free Willy























HINT: Den kan som regel ikke lide katte  og lige her fløjter den vist efter sin ejer...























HINT: Det er hovedet af en fugl som rimer på bjørn



Så næste gang du går en tur på stranden - så prøv det, det er faktisk utroligt hvor hurtigt man finder nogle sten, som ligner et eller andet - og ja, jeg må faktisk og tage hatten af for min søn, for han gættede nærmest samtlige 20 sten vi fandt...
























Sejle er dejligt (tænk at jeg skulle sige det, men jeg har det faktisk fint med at sejle nu - hvis du ikke forstår hvad jeg mener - så klik HER) - men det kan jo også være lidt kedeligt nogle gange, så fantasi skal der til – også på en hverdag...


// Katrine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar