mandag den 8. april 2013

Aprilsnar...

Ja, som kom april og dermed er vi på vej mod lysere tider, solskin og varme - eller måske er det en aprilsnar. Min søn var ihvertfald meget bekymret, da Google skrev at de lukkede Youtube - så der måtte vi lige forklare hvad en aprilsnar var!

Kalenderen viser april og det gør den i skrigende pink. Pastelfarverne er det helt hotte lige nu og bliver vist over alt - især når det gælder interiør. Så jeg var nødt til at sætte en dejlig pastel-lyseblå til månedens kalender. Måske kan du bruge samme tip - hvis du også har denne lille krukke med låg fra Louise Campbell (Kähler) - for der medfølger altid elastikker i 6 farver, og de kan bruges til flere ting. Her har jeg brugt dem omkring 4 gamle mælkeflasker fra min farfar, som var mejerist. En nem og billig måde at tilføje farver.




















April er også som regel og så den måned hvor mine vinduer bliver pudset - ja, jeg indrømmer det - det sker ikke tit! Men når solen står på ruderne i disse dage, kan jeg godt se at de virkelig trænger til en forårsrengøring. En forårsrengøring det trængte mine pynteting også til - så derfor fjernede jeg alt hvad der stod og startede forfra. Fandt alt hvad der var i skabene og placerede det meste igen - dog med den regel, at intet måtte stå samme sted som før.

Det er nemlig ikke kun mine vinduer der trænger til forår - det gør mine tanker også - og de skriger efter nye ting til sofaen, til vindueskarme med mere - men pungen skriger også efter penge, så her må jeg være kreativ på billige måder....

Jeg tog en gammel lysestage og min kobber-spraymaling og fem minutter efter havde jeg en ny lysestage. Købte en lille ny vase (den runde med riller) i Tiger-butikken til 30 kr. (det var der trods alt råd til) og vupti - et stk. ny vindueskarm. Grenene har jeg taget ind fra haven og efter få dage kommer der blade på. Ja, sneen på græsplænen skal man bare se bort fra - for nu er der dømt forår hjemme hos mig!






















Sjovt - som man lægger mærke til sine ting på en anden måde - bare fordi de har fået en anden placering, så det kan anbefales - det er næsten som om jeg har fået nye ting.


Man kunne også kalde min nye POP phone for en aprilsnar - men den er rigtig nok og den virker. Dejligt at man nu kan snakke uden at afbryde med kinden samt holde røret med skulderen uden at tabe telefonen - kitch på den fede måde. Nu kan jeg endelig finde telefonen i tasken og nå at tage den inden der bliver lagt på - for du kan tage telefonen ved at trykke på røret. Nysgerrig - så hedder den POP phone og er købt på Designdelicatessen.dk - en hjemmeside som absolut er et besøg værd, hvis du mangler en gave eller ting til boligen.

Læs mere om den på dette link - den er på bud lige nu...




















Nyd denne hverdag - den kommer sjældent igen...


// Katrine



Ingen kommentarer:

Send en kommentar