onsdag den 24. april 2013

Rigeligt med smør...

Nogle gange bliver man lige rystet lidt i sine overbevisninger og det er nok sundt nok eller er det nu det? 

Jeg har aldrig kunnet lide smør - indtil jeg for nylig tog en bid af min datters bolle med smør. Hold da op det smagte godt. Nu er smør jo ikke lige det sundeste, så måske ville det være lidt smart hvis det var noget andet jeg havde sat min kærlighed på. Nu kan jeg nemlig ikke undvære det. Nybagte boller med smør, knækbrød med smør - og hvis jeg så kunne nøjes med 1 bolle eller 1 knækbrød, så ville det være fint - men, nej - der skal flere til....

Har du fulgt lidt med her på bloggen - kunne du høre mig fortælle om et kommende bryllup samt en plan om at tabe et par kilo inden. Men lige nu er min rygrad fuldstændig blød som smør - for jeg kan ikke lade være med at spise brød og selvfølgelig med rigeligt med smør. Jeg synes at PLEJER er forsvundet - for jeg plejer faktisk at være rimelig god til at sætte mål og så nå dem, men lige nu går vægten kun den forkerte vej! Samtidig er min mand begyndt at træne på et triathlon-hold, så hans vægt går kun ned ned og ned, og det passer ikke rigtig fruen her...

Jeg besluttede mig for at gøre noget ved det og det skulle så starte i mandags - havde så lige glemt at jeg skulle på Excel-kursus på Hotel Marselis med rundstykker til morgen, stor buffet til frokost og kage om eftermiddagen. Igen var rygraden blød som smør - endda rigeligt med smør.

På kurset sad jeg ved siden af en mand. Da han fortalte at han havde en søn på 5 år, lige havde løbet Hamburg marathon i weekenden - som så var hans nr. 26 i rækken af marathon samt gik meget op i langrend og altid deltog i Vasa-løbet som er ca. 100 km langt - så tænkte min hjerne straks at han maks. var sidst i fyrrene - og han lignede også en på den alder. Men nej, han fylder nemlig rund om 3 år - der fylder han 60 år! Jeg kunne mærke på mig selv, at jeg blev helt mundlam - og så tog panikken over, for hvad gjorde jeg.....jeg tog lige et stykke kage fra buffeten!

Ligegyldig hvad jeg gør, så bliver jeg aldrig så aktiv som ham - men heldigvis så gjorde det et eller andet ved mig - for man er nødt til at gøre et eller andet for at holde sig ung. Han var helt klart et bevis på at man er så ung som man føler sig. Men men men rygraden er stadig blød som smør i disse dage - nogle gange har man rygrad, andre dage har man bare ikke....

I dag da vi fik rundstykker på arbejde - der tog jeg et rundstykke med rigeligt smør og jeg nød det - for selvom det ikke helt går som jeg ville ønske ift. min rygrad, så tænker jeg over det - og så må vi håbe at mine tanker bliver til handling på et tidspunkt.

Handling skal der til - så måske skal jeg kun tage skrabet smør i morgen, helt undvære det kan jeg nok ikke, det er jo trods alt en hverdag og den skal vi jo nyde...

// Katrine


Ingen kommentarer:

Send en kommentar