onsdag den 17. april 2013

Lockout eller ej...

Lock eller ej - ja, for at være ærlig - så har jeg ikke sat mig ind i konflikten. Til gengæld har jeg nu prøvet at være lærer for 4 skønne drenge. I Nikolajs klasse er der 24 - så jeg må godt nok tage hatten af for deres tålmodighed.

Hjemme i min skole skulle de lave dansk opgaver og matematik - og ja, selve opgaverne voldte ikke rigtig problemer - det var nok nærmere det med at få ro, som var problemet. Det gik nu fint - men de er bare ikke vant til at skulle lave noget - for normalt når man kommer hjem til hinanden, står den kun på leg.

Forleden var de hjemme ved Sander fra klassen og hans mor er læge. Der tegnede de hinanden af på en papairsdug. Efterfølgende tegnede de så mund, spiserør, mave, lever og ja hele vejen igennem. Hun havde også købt grisehjerter som de skar op og fik fortalt om hvordan hjertet fungerede. Fuldstændig fantastisk - der kan vi tale om god undervisning - Nikolaj fortalte ihvertfald vidt og bredt om hvad de havde lavet. Så konflikt er også godt for noget...

Er nu også helt fortrøstningsfuld - for da vi havde klippet skæg og trutmunde til sugerørene (så smagte kakaomælken  bedre) - så spurgte de alle om der ikke var skole her igen i morgen!

Mangler du en lille kreativ ting med dine eller andres børn - så kunne disse skæg-sugerør eller trutmund-sugerør måske være noget. Karton, saks og sugerør - så er det kun fantasien der sætter grænser.






















Lillebror synes ihvertfald de var sjove




















Anna og veninden Melua nød også deres trutmund...


Konflikt eller ej. Min søn har det fint - men jeg må jo indrømme at dem der har børn i 9. klasse eller andre som har eksamen eller andet, der er det faktisk et ret stort problem. Vi må håbe de finder ud af - og i mellemtiden må vi så bruge alle midler for at få hverdagen til at forblive positiv...


// Katrine


Ingen kommentarer:

Send en kommentar