tirsdag den 16. april 2013

Eksisterer jeg?

Nu skrev jeg jo i fredags, at jeg var noget - jeg er Katrine Minke Mikkelsen
- eller det troede jeg da ihvertfald!!

Lige nu er jeg faktisk ikke-eksisterende - i mit pas står der Katrine Minke Mikkelsen, på mit sygesikringsbevis (ja, sundhedskort er stadig ikke det rigtige betegnelse i mit hoved endnu) står der også Katrine Minke Mikkelsen, men men men her på det sidste har jeg på kursusbeviser samt breve fra kommunen fået breve til Katrine Bang Mikkelsen.

Jeg har tænkt over det og tænkt at det var nok en fejl - så jeg ringede til kommunen og fortalte dem om problemstillingen. Her var svaret at jeg var registreret som Katrine Bang Mikkelsen - men ring lige til kirkekontoret - og som sagt så gjort...

Her kunne de så forklare, at da jeg blev gift for 8 år siden fik jeg automatisk tildelt Mikkelsen efter min mand. Mellemnavnet Minke var jeg så efterfølgende nede på kirkekontoret at få lavet om til et adresseringsnavn. Adresseringsnavnet er så det vigtige ord i denne sammenhæng - for det er det som gør hele forskellen. For 8 år siden brugte de adresseringsnavnet som det navn der angav personens navn - men det gør de ikke længere, og derfor er jeg nu blevet til Katrine Bang Mikkelsen. Måske hørte jeg ikke efter den gang - for jeg troede absolut at jeg havde skiftet navn til Katrine Minke Mikkelsen - men nej, det havde jeg ikke...

Jeg er noget - jeg er Katrine Bang Mikkelsen (selvom mit pas siger noget andet), så mon ikke jeg skal på kirkekontoret en af dagene, for jeg har det nu bedst med det navn jeg nu har heddet de sidste 8 år. Loven er nu lavet om - så nu kan jeg godt ændre det rigtigt.















Hvem tror du lige du er - ja, lige nu er jeg da lidt i tvivl....

Ved du hvem du er?


// Katrine






Ingen kommentarer:

Send en kommentar