fredag den 30. november 2012

Sneen daler over Viby...

Så er december tæt på. Ved ikke rigtig om man kan kalde det sne, men jeg elsker sne og derfor sneede det i dag. Andre ville måske kalde det for slud - men det lyder slet ikke lige så hyggeligt - så jeg fastholder at det sneede i dag! 

Jeg elsker sne og det som sne gør ved lille travle Danmark. Sne gør det samme som en søndag gør. Vi går alle lige lidt ned i tempo. Tempoet og stressen bliver afgjort mindre og bilernes tempo bliver også sat betydeligt ned. Lige pludselig har man en grund til at tage det stille og roligt - for det sner! Samme fornemmelse har jeg også søndag morgen, hvis jeg løber en tur søndag morgen er der altid fuldstændig stille og alle er nede i tempo - der er jo en grund til at det hedder en søndagsbilist og heldigvis for det, for det er da skønt, at lige huske at nyde livet lidt, inden det forsvinder i stress og jag.

Så er det lige det lille MEN kommer - for jeg er bange for at den nye lukkelov laver søndag lidt om - så vi nu får to lørdage i træk. En dag hvor man stadig lige kan ordne indkøb med mere og det er bare ikke helt det samme - som når man ikke har den mulighed. Men sådan er udviklingen. Da jeg var i USA for 18 år siden havde mange supermarkeder åbent hele døgnet - så man må da sige at vi trods alt har holdt stand i nogle år. Jeg håber vi bliver ved med at holde lavt tempo om søndagen - hvis ikke må vi bare håbe, at det sner fremover på rigtig mange søndage.

Sne og december er lig med hygge og julepynt. Står du her i weekenden og skal lege Gertrud Sand er her lige et lille tip til nisselandskabet eller bare lidt sjov at lave med sine børn.























Disse er lavet af almindelige sukkerknalde som er limet sammen med limpistolen og da vi havde lavet igloen til Nikolaj - var der ingen vej udenom, for så ville Anna også have et prinsesseslot - og selvfølgelig fik prinsessen det. 


























Jeg valgte at lime dem på et stykke pap - så er de nemmere at flytte rundt med. Kun fantasien sætter grænser - men pas på, der forsvinder som regel lidt af byggeklodserne under opførelsen.

Glædelig snedag - og så på en hverdag...

// Katrine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar