mandag den 3. december 2012

Motion til julefrokost...

Julefrokost handler som regel om at spise, hygge og drikke. Det er jo super hyggeligt, men i længden nok knap så sundt. Fredag var jeg til min venindes julefrokost og der skulle vi alle møde omklædt i løbetøj. Vi kørte alle ud i skoven og der stod vores personlige træner Alex parat. Alex var i højt humør og fuld af energi. Vi startede med opvarmning og derefter gik det igennem skoven med løb, øvelser, løbeinstruktion, rigtig mange trapper i hurtigt tempo, høj puls, kort interval-spurt, grin, flere øvelser og så gik turen hjem til bilen igen - glade, tilfredse og lidt trætte. Vi synes alle det var vildt godt og hårdt - for meningen er vel også at julesulen sidder knap så godt fast efter sådan en omgang, så lidt hårdt er det nok nødt til at være.

Dejligt med en anderledes og aktiv julefrokost og skønt at dyrke motion i et fællesskab, hvor meningen bare var at have det sjovt - for det havde vi. Bagefter stod den på et bad og så var der festmiddag og pakkespil - for nogle ting skal man ikke lave om på! Eller skal man? Jeg synes ihvertfald det var dejligt med motion og tænker også lidt på hvordan man kunne bruge det fremover. Biograftur kunne i stedet være motionstur i skoven med efterfølgende fælles madlavning. Ikke så meget for at blive super slanke, men mere for at opleve noget sammen - for efterhånden gør vi kun noget aktivt sammen som veninder, når vi er til polterabend og derfor er polterabend netop noget af det man husker rigtig godt.

Har du lyst til selv at prøve, kan du se mere om Alex på: www.alex-jensen.dk
- han giver fuld energi for pengene.

Min veninde som holdte julefrokosten er altid god til at give gaver, så min hjerne var på opgave for at finde den helt rigtige værtindegave. Jeg besluttede mig for at lave en adventskalender. Jeg så forleden i et dameblad en stjerne lavet af grene, hvor de var bundet sammen med garn og de gav mig ideen til dette juletræ - for jeg havde lige købt neon-farvet garn nogle dage før.

Det er lavet af 3 trekanter og så har jeg kørt garnet rundt over det hele og tilsidst samlede jeg dem til et træ. Den kan jo selvfølgelig også bruges til flere gaver, men man skal dog være opmærksom på at gaverne ikke må være alt for tunge. Aftenen før kunne jeg ikke finde noget indpakningspapir og derfor fandt jeg en rest af noget stof som lå i skabet og det virker faktisk rigtig fint. Hay bånd i forskellige farver og en korkstjerne på hver med tal på - så er der ikke et øje tørt.


























Heldigvis blev min veninde rigtig glad for resultatet, så det var absolut arbejdet værd. En ide til din veninde eller bare til væggen - for jeg tror jeg må lave en til mig selv, så har jeg også en undskyldning for at købe nogle gaver til mig selv.

Den er nem at lave og kan nemt laves på en hverdag...


// Katrine


Ingen kommentarer:

Send en kommentar