torsdag den 13. december 2012

12.12.12

For mange var dagen i går helt speciel. Aldrig har de haft så mange brudepar på Aarhus Rådhus. Ved ikke helt hvad dagen betyder, andet end at det er nemt at huske! Det kan være, at der er mange nygifte fruer, der så håber på, at manden bedre kan huske bryllupsdagen. Jeg har været gift i 7 år - og hånden på hjertet, så har ingen af os husket bryllupsdagen endnu, men det er jo også den 28. august - så det er nok derfor. 
Der er 88 år til, at der igen er samme begivenhed (01.01.2101). - men den dag er jeg ikke sikker på jeg kommer til at opleve, så måske var i dag en helt speciel dag - og så oven i købet på en hverdag.

For min søde nabo (det kalder jeg hende, selvom de egentlig bor på en helt anden vej i nærheden) var den helt speciel - for hun blev 40 år i går! Så en buket blomster, et gavekort, en stor stjerne og en sang skulle hun lige have. 
Det er ligesom at fyrre, fed og færdig ikke rigtig passer længere - især ikke nu hvor man selv nærmer sig de fyrre, og hverken føler sig fed eller færdig - så selvfølgelig lød kortet anderledes. På kortet havde jeg skrevet : Fyrre, flot, fantastisk og fandens god til at bage... - for det passer meget bedre på hende. Så må jeg håbe, at der er nogen der tænker det samme, eller noget lignende, om mig om halvandet år, hvis jeg når at opleve det - for måske er dommedag nær.

Hvis du vender de 2 først tal om, står der 21.12.12. Denne dag er forudsagt til at være dommedag - for dem der tror på det. Men selvfølgelig er der ikke nogen der tror på det, eller er der? Hørte lige i radioen, at der er 2 byer i verden som er forudsagt til ikke at gå under den 21.12.12. En lille by i Frankrig og en lille by i Tyrkiet. Til disse 2 byer var der 40% flere rejser op til denne forudsagte dommedag og alle rejserne var købt som enkelt og ikke retur - så nogen må jo tro på det. Gad vide om vi så ikke får smørrebrød på arbejde den fredag alligevel?
Heldigvis er den 22.12.12 en af årets største rejsedage, i forhold til solgte rejser, så heldigvis er vi mange der stadig tror på, at vi også skal holde jul i 2012.

12.12.12 - og så på helt almindelig onsdag – og det er jo, når man tænker over det, egentlig en ganske almindelig hverdag...



// Katrine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar