tirsdag den 12. marts 2013

Hurtig mad i hverdagen...

Jeg er begyndt på aftenskole hver mandag - og det er skønt for mig at få ny lærdom ind i knolden. Min mand står så med et helt andet problem - aftensmad! Han er ikke den store gourmetkok, så de sidste mange mandage har de fået en ret, som nok de færreste kender. Pasta med torskerogn. Ret enkelt - man koger nogle pastaskruer, åbner en dåse torskerogn og kommer det direkte fra dåsen på pastaen og hælder ketchup på toppen. Ja, umiddelbart kan jeg godt forstå hvis du rynker på næsen - for det gjorde jeg også, men mine børn spiser helt vildt og synes det smager helt vildt godt - så måske er det ikke så ringe endda. Jeg har ikke haft fornøjelsen af at smage denne hofret endnu - så det har jeg til gode...

Nogle gange har jeg lidt tid og så laver jeg mad til dem - så der skal jeg være opfindsom, for det må ikke tage så lang tid at forberede. Den seneste i rækken af hurtige nemme retter, er denne pizza med en tortilla som bund. 





















Hurtig pizza

Tortillaer
Tomatkoncentrat
Rester af kødsauce fra dagen før
Peberfrugt
Majs
Ost

Fordel tomatkoncentrat, kødsauce, peberfrugt og majs på tortillaen - afslut med ost.
Bages ved 225 grader i ca. 15 minutter.

Jeg kommer altid salat på toppen inden servering, for så føler jeg trods alt, at jeg får lidt grøntsager den dag!


Denne pizza kan laves hurtigere end du kan hente den ved den lokale pizzamand og den smager rigtig godt. 


Pizza eller pasta med torskerogn – to gode retter og så på en hverdag...


// Katrine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar