mandag den 13. maj 2013

Kom maj du søde milde...


Ja, vi kan jo ikke sige andet end maj er kommet. I weekenden havde vi skønt vejr med sol, varme og åbne døre - så lad os håbe at det milde vejr fortsætter. Maj måned har jo altid været speciel for mig - for jeg har nemlig fødselsdag i maj.

Jeg har altid været god til skrive ønskesedler - men de seneste år har det knebet lidt. Har altid været frustreret over min fars ønsker (strømper og underbukser) - men nu kan jeg faktisk godt se hvad han mente, når han sagde han ikke manglede noget. For skulle jeg skrive en ønskeseddel lige nu - så ville jeg heller ikke have nogle ønsker, for der er ikke umiddelbart noget jeg står og mangler....og så dog - for jeg tror egentlig bare det er min hukommelse.

Hukommelsen er altså ikke hvad den har været og derfor er jeg så glad for min telefon og ikke mindst kameraet i telefonen - den er min hukommelse når jeg er i butikker, på messer eller andre steder hvor jeg lige får en god ide, ser noget flot eller bare skal huske det - så tager jeg et billede af det og så kan jeg kigge på den, når jeg f.eks skal skrive en ønskeseddel.

I bededagsferien var vi i sommerhus og lørdag mens de to store var med far i svømmehallen, var Lukas og jeg på strøgtur (han havde lige sprunget trommehinden - så svømmehal var ikke en god ide). 

Sommerhuset ligger tæt på Hjørring og de har virkelig mange fine og gode butikker. Hvor er det nu dejligt at være i en mindre by - hvor de kører med tog igennem byen, så børnene kan få en lille togtur og hilse på Cityline - en stor figur som minder om Bamse og som altid har lidt slik med til børnene. Her kommer så forskellen på Aarhus - for en tur i toget er gratis i Hjørring. 

Hjørring er hyggelig og ikke større end det er nemt at finde rundt og finde frem til de gode butikker. Høgh Møbler fra Aalborg har bl.a. åbnet 2 butikker i Hjørring. En med møbler og en med Interiør og efter en tur i Høgh Interiør tog jeg disse billeder:



Disse billeder fra BobNoon er bare så fine - så de måtte gerne pynte hjemme hos mig.





Disse vaser fra Lyngby Porcelæn er jo også ret fine, men også ret dyre. Det er jo altid sjovt når man kan huske dem fra sin barndom - så bliver man lidt nostalgisk.
Den fine keramik-fuglelampe ville også være sød på et børneværelse.






















Eller disse huse fra Applicata i beton eller de små vaser fra Kähler...



























Eller dette runde spejl fra HAY - så ville jeg købe 2 bælter og bruge dem som ophæng i stedet for gummibåndet og så ville det passe perfekt ude på mit toilet!























Eller evt. nogle tallerkener fra DesignLetters. De har med Arne Jacobsens bogstaver formået at gøre platter flotte igen - disse tallerkener kan nemlig hænges på væggen hvis man tilkøber en lille krog som kan limes bagpå. Det ville være fint på væggen med dette M - eller en god ide til en barnedåb eller børnefødselsdag. DesignLetters har lavet både tallerkener, kopper, skåle med mere.



























Eller disse lysestager fra Omaggio - endnu en succes fra Kähler. De har også udvidet serien med skåle med trælåg - så mon ikke de kunne få plads i mine skabe?
De små vaser ved siden som ligner skyskrabere, kunne jeg nok også godt få plads til i en vindueskarm eller de fine skamler bagved i kork.

Alle tingene kan købes på Decorateshop.dk eller i Hoghshoppen.dk - i tilfælde af, du også lige får et akutbehov og ikke bor tæt på enten Descorate eller Høgh Interiør.


Når jeg kigger på disse billeder kommer jeg jo pludselig i tanke om hvad jeg mangler - ikke at det er livsvigtigt, eller gør en forskel i forhold til fred på jorden, men de kunne nu være rigtig rare at have - også på en hverdag, men også på en helligdag - for jeg er så heldig at min fødselsdag er yderst hellig i år...

Så når hukommelsen svigter (måske er det alderen der trykker), må jeg tage andre midler til brug. Det kan godt være, jeg ikke rigtig troede jeg fik brug for en mobiltelefon for år tilbage, men nu kan jeg ikke undvære min „ekstra hukommelse“ - heller ikke på en hverdag...



























Ps. I er altså også nødt til at lige se hvad jeg fandt i en skobutik i Hjørring. Disse sko er åbenbart fremme lige nu og jeg havde et par præcis magen til på, på min anden-dag! Sjovt som tingene kommer tilbage igen, igen og igen....og også lidt skræmmende at der ikke er mere fantasi - men der er noget med genkendelse - det sælger nok bedre når vi bliver nostalgiske og følelserne tager over...


// Katrine



Ingen kommentarer:

Send en kommentar