onsdag den 29. maj 2013

Tømmermænd...

Min eksamensopgave skal afleveres på mandag og jeg er max presset og hvad gør jeg
- skriver den i sidste øjeblik som altid!

Weekenden var helt booket op med 40 års fødselsdag på Restaurant Koch fredag med lækker mad og masser af god vin (Koch kan varmt anbefales, hvis du skulle komme på de kanter) samt bryllup i Skagen lørdag. Her var festen med lækkert mad fra Olinico (det var så lækkert, så det kan også anbefales), masser af god vin og så havde de købt Bacardi Limon - og så går det galt for mig! For jeg stoppede jo ikke i tide og stod selvfølgelig på dansegulvet fra kl. 12 til 04.30 non-stop. Ved ikke om I kan forestille jer hvordan jeg havde det søndag - men jeg kan ihvertfald sige, at fest 2 dage i træk giver alvorlige tømmermænd og ondt i fødder, ryg, skuldre (måske har det noget at gøre med de flagrende arme oppe over hovedet i mange timer) og knæ. Men trods det, ville jeg ikke have undværet et sekund - for det var sådan en god weekend og 2 skønne fester med glade mennesker.

Præsten nævnede faktisk tømmermænd. Hans indgangreplik i vielsesritualet var:
Man skal ikke indgå ægteskab, når man er forelsket - lidt ligesom man ikke skal indgå ægteskab når man er beruset, for så kommer tømmermændene dagen efter.

En sjov metafor for, at det er meget godt at kende hinanden inden man indgår ægteskab, når nu brudeparret havde kendt hinanden i 13-14 år. Han var i øvrigt den sjoveste præst jeg har hørt til dato. Da vi ankom i kirken gik præsten op til gommen grinende og fortalte ham, at ude bagved den dør var nødudgangen og så skreg han af grin højlydt - mens han sagde om de nu ikke skulle gå planken ud, nu de var her alligevel!
Skøn præst - han fik folk med og vi grinte ret meget. Dejligt når det hele ikke bliver så stift, stille og forsagt.

Ja, men det var jo eksamensopgaven jeg kom fra - for jo jeg er max presset og hvad gør jeg – skriver et indlæg til bloggen!!!

Måske har jeg snart selv moralske tømmermænd - i mod mig selv, for lige nu er jeg ikke tro mod mig selv. Jeg kender mig selv, jeg ved at jeg altid udskyder ting til sidste øjeblik og alligevel gør jeg det igen og igen og igen.....

Min ældste søn blev opereret i går for skelen, så har jeg fri i dag og lige nu leger han med en kammerat. De små er i institution - så der er god tid, til at trods alt starte på opgaven...og hvad gør jeg? Ja, jeg skriver stadig på bloggen!!!

Alt hvad jeg kan finde som undskyldning gælder lige nu - måske er det fordi jeg inderst inde ikke vil skrive den opgave eller måske har jeg ikke helt forstået at der som regel er eksamen til sidst, måske tror jeg det er peace of cake at skrive den - men det ved jeg jo faktisk ikke noget om før jeg går i gang - eller måske synes jeg det er sjovt at sidde søndag nat og skrive løs......???

Ja, men nu går jeg i gang - hov, nu kommer min veninde Helena ind af døren - så må vi da hellere få en kop kaffe ( eller hun må, for det har jeg ikke lært endnu), for det kunne da være hyggeligt.....og jeg har jo ikke andet for lige nu....

// Katrine


Ingen kommentarer:

Send en kommentar