mandag den 3. juni 2013

Ønsker man ikke forventede...

Ja, jeg kan jo ikke løbe fra, at jeg er blevet et år ældre og selvfølgelig også et år ældre og et år smukkere - for det følges jo selvfølgelig altid ad!

I lørdags holdte jeg en lille tøsefødselsdag på Ministeriet – en cafe på Kloster Torv, hvor de serverer en gang morgenmad inkl. kaffe og juice til 60 kr. Ikke at alt skal gå op i penge, men her har jeg råd til at betale mig fra at få det hele serveret og bagefter kan jeg rejse mig og gå uden at skulle rydde af eller tage opvasken! Lige en fødselsdag efter mit hoved. Der er nu også et eller andet hyggeligt ved at komme ned på en cafe og sidde og mærke byens puls og liv, for det er nu ikke fordi jeg tit kommer ind til byen længere. 

Fødselsdag er lig med gaver – herligt! Da vi kommer ned på cafe'en kommer min veninde med en stor og tung pakke til mig. Jeg åbner den og tænker nu lidt for mig selv – det var en sjov gave! For inde i den store pakke lå en stor stegepande! Synes ikke umiddelbart jeg manglede en stegepande, men hun har jo selvfølgelig gjort det i bedste mening.
„Var det den du ønskede?“ kommer det så fra min veninde. 
Her kunne hun godt se i mit ansigt at jeg slet ikke var med – for jeg havde ikke ønsket mig en stegepande.
„Ja, det skrev du da på sms!“ siger hun så...
„Nej, der må du tage fejl af en anden sms - altså den er fin og flot, men jeg mangler ikke nogen stegepande.“
Hurtigt finder hun sms'en frem og ja - det kan min MAND jo så ikke løbe fra
- for jeg har ikke skrevet det...

























Ja, det kan godt være man skulle have været det – men vi grinte ihvertfald ret meget af det...og det gjorde min mand jo så også da jeg sagde det til ham. 
Hans svar var: „Fik du også grydelapper?“ 

Så, ja stegepanden den blev altså byttet – men tanken var god, rigtig god :0))

Nu vi lige taler om gaver, så fandt jeg lige dette klippekort jeg lavede til min søn sidste år. Det eneste han ønsker sig hvert år er LEGO – så sidste år tænkte jeg han også skulle have noget andet. Tanken er så at man så kan strække gaven over mange måneder. kender du én som ikke ønsker sig noget, så er et klippekort en perfekt gave.
Det er nemt at lave selv. Jeg ved godt jeg har en fordel, da jeg er grafiker – men et stykke pap, en saks, en lineal og en sort tusch – så har du et klippekort og tanken er den samme, som hvis det havde været på computer, så der er ingen undskyldning!








































Og ja, det kan jo være at et af klippene skal være en stegepande – om ikke andet så er den god at slå manden med, når han har været for fræk!

Husk at grine – det gør godt i en positiv hverdag...


// Katrine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar