fredag den 7. juni 2013

Hvorfor blogger jeg...

Hvorfor blogger jeg?

Ja, hvorfor egentlig – det kom jeg til at tænke over forleden. Forleden talte vi meget om værdier på aftenskolen og hvad er egentlig mine værdier. Eks. på værdier kunne være: tryghed, mod, retfærdighed, tillid, status, moral, glæde, begejstring, mod osv. - der er mange. Det handler om at finde dem der passer på lige præcis dig – dem der er vigtige for dit liv og som du ikke vil gå på kompromis med.

Hvad er så mine værdier?

Bloggen startede en dag, hvor jeg igennem længere tid, havde hørt for meget på brok – og især brok over hverdagen. Livet var hårdt, det var hårdt at komme op om morgenen, hårdt at have børn og hvad man nu ellers kan brokke sig over....så hvad er min værdi for det. Antibrok er nok ikke en værdi - men det er glæde til gengæld!

Måske er det, det bloggen giver mig - glæde? Eller er det bare fordi jeg vil være bedrevidende, for nu skal I som læsere gøre alt hvad jeg gør, og så får du det bare godt? Hvis du da overhovedet har brug for det ...

Prøver jeg at udstille mig selv? Praler jeg? Hvad gør denne blog ved andre?
Ja, jeg ved det jo ikke rigtig - men ud fra de kommentarer jeg har fået, så har flere kunnet bruge det.

Min tanke med bloggen er egentlig helt enkel 
Tænk over dit liv

Den eneste der som regel kan forbedre det, er dig selv.

Jeg bliver tit omtalt som én med overskud. Overskud - hvad hvad dækker det over? Og er jeg pralende fordi jeg nævner det? Hvis jeg er, så er jeg ihvertfald også ret ligeglad. For jeg gør det jeg tror på. Måske har jeg høj værdi på selvværd – og må man egentlig sige det højt? Det kunne jo være man var for selvglad, ift. jantelovsdanmark?

Jeg vil nærmere kalde det prioritering. Der er noget jeg prioriterer højt og der er noget jeg prioriterer knap så højt. Sådan har vi det vel allesammen. 

Jeg tænker over mit liv og oven i købet så tænker jeg højt her, så du kan læse mine tanker. Du kunne lade være, så hvis jeg nogle gange støder dig - er det ikke ond mening, men bare fordi vi ikke tænker ens. 

Bloggen er efterhånden blevet til min egen dagbog. Hvad hed det gode hotel i Passo Tonale? Hvad er det nu der skal i Toves gulerodskage? Hvad var det nu jeg ønsker mig?

Jeg har en masse tanker og har prøvet en masse ting – ligesom dig. Alle disse ting deler vi når vi mødes - men her har jeg valgt at dele dem med dig. Måske sætter det tanker i gang – måske ikke?

For mig giver det glæde og selvværd – når de søde respons kommer og så giver det mig også noget andet. Ja, hvis du er fast læser, så ved du det godt - men jeg kan lige slå det fast med syvtommersøm: Det giver mig en positiv hverdag hver dag!



// Katrine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar