onsdag den 3. oktober 2012

Kunst for en halvtredser...


Ingerslev er et yndet sted og især når der er marked. For dem der ikke kender det, kan jeg fortælle, at det er en plads i Aarhus som afholder frugt- og grøntmarked hver onsdag og lørdag samt bagagerumsmarked på udvalgte søndage. 
Se følgende link, hvis du er interesseret i hvilke søndage der er marked.

Denne søndag var sidste bagagerumsmarked for i år og der var fuldt hus. Min veninde havde en stand, så jeg jeg tog Anna og Lukas med på en lille tur - for vi kunne jo altid tage ind og snakke lidt. 

Anna spottede hurtigt en lille miniglobus til 25 kr. - som hun meget gerne ville have og til 25 kr. fik hun den. Hun er er allerede ved at udvikle et udemærket shoppegen - gad vide hvem hun har arvet det af - jeg har det jo stadig!

Jeg spottede hurtigt et gammelt parkeringsskilt - som jeg synes passede perfekt hjem til vores stue. Vi har derhjemme en lille regel omkring fjernsyn - det bliver først tændt sent eftermiddag - så dette passer perfekt! Så må vi se om det virker.




































Min mand synes nu ikke det var helt så sjovt, som jeg synes - men han kender mig, så han hængte det op uden brok!

Lidt længere nede stod min veninde og hun havde lige en nederdel som også passede lige til Anna. En mand solgte nogle forskellige spil og det kan vi godt lide hjemme hos - så jeg købte et spil TRIC TRAC til 15 kr. Jeg havde det selv, da jeg var barn. En lille kasse med tallene fra 1-9 og så 2 terninger og så gælder det om at få dem alle ned. Han havde også et spil fra LEGO - Lego Creator, og til 25 kr. måtte vi hellere tage det med også.

Længere nede mødte jeg også flere som jeg ikke har set eller talt med i lang tid - så alt i alt en rigtig hyggelig shoppetur, hvor jeg kom hjem med 5 ting:

Miniglobus/sparebøsse til 25,-
Nederdel til 20,-
Skilt til 50,-
Tric Trac spil til 15,-
Lego Creator spil til 25,-

Så alt i alt 135 kr. 

Har efterfølgende været inde og tjekke cirka-priser og jeg skulle have været af med mere end 2000 kr., hvis jeg vel og mærket havde købt det fra ny. 
En besparelse på 93% er vel også ok - så jeg sparede jo nærmest penge ved at købe, det siger jeg ihvertfald til min mand!

Det eneste der ikke er godt er, at markeder sjældent er på en hverdag...

// Katrine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar