mandag den 29. oktober 2012

Fri til dig selv...

Hvornår har du sidst haft en dag til dig selv. Her taler jeg nok mest til kvinder, for vi har en tendens til at bruge vores fridag på at vaske tøj, rydde op og måske kan vi også endelig lige få ryddet op på kontoret. Men hvornår har du sidst haft en hel dag, hvor du kun gør det du har lyst til? 

En dag hvor du ikke må vaske tøj, rydde op, forberede aftensmad med mere. En dag hvor du gør lige det, som du har udskudt til en dag du får tid. Måske er det bare at smide sig på sofaen med en god film eller se hele sæsonen af venner. Måske er det at løbe en tur. Måske er det at shoppe en hel dag uden afbrydelser. Måske har du lyst til at læse en god bog. 

Men kan man nu det. Kan man bruge en hel dag kun på sig selv. Jeg kender kommentaren fra min mand, når han kommer ind af døren: Hvad har du lavet i dag? Her skynder man sig straks at liste op, hvad man nu har lavet af diverse huslige pligter - for man skal jo helst have udrettet noget. Men jeg er ret sikker på, at han faktisk bare spørger for at være nysgerrig og høre om min dag og ikke for at få mig til at liste pligter op.

Næste gang jeg har en fridag - så vil jeg aflevere børnene fra morgenstunden og så vil jeg lave det billede, som jeg har haft i tankerne de sidste mange måneder. En collage blandet med maling og neonspray. Nu kan bloggen minde mig om hvad jeg selv har lovet mig selv og jeg lover at vise resultatet. Jeg vil ikke røre hverken vaskemaskinen eller opvaskemaskinen. Jeg vil bruge hele dagen på det, jeg har lyst til og jeg vil nyde det. Tør du at gøre bruge en hel dag kun på dig selv?

Når jeg så henter mine børn, vil jeg smile og nyde dem endnu mere - for jeg har brugt tid på mig og kun mig - og så oven i købet på en hverdag...



// Katrine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar