onsdag den 24. oktober 2012

Man er vel stadig ung...

Kim havde fødselsdag forleden dag. Min mor havde fået forskellige ønsker og gik ned i Salling for at købe en cykeltrøje. Hun fortalte, at hun skulle købe en smart trøje til en ung mand. Ekspedienten spørger så om hans alder og min mor siger så: Han bliver 39 år!
I kan jo nok selv forestille jer ekspedientens udtryk i hovedet - han valgte ihvertfald ikke at kommentere det.

Man er vel så gammel som man føler sig, eller er man. For jeg føler mig jo ikke ret meget ældre end dem på 25. Føler selv jeg er med på beatet - men kan nu også godt mærke, at der blev kigget lidt sidste gang, jeg var i nattelivet og gik på dansegulvet. Vi følte lidt, at vi var bedstemødre på disko - men bedstemødre kan nu også godt have det sjovt.

Hver fredag kommer der Husk lige Tandbørsten. Jeg husker det tydeligt sidste gang det kom - for det er jo ikke så mange år siden - KUN 17 ÅR. Halvdelen af publikum var stadig i børnehave, da det blve sendt første gang og nu er det min søn der drøner op og blinker med lyset. 

Jeg bliver jo ikke ældre - men alt andet omkring mig gør - måske handler det om manglende selvindsigt. Jeg ved det ikke, jeg ved bare at når jeg ser Amalie eller De unge mødre, så ved jeg jo godt at jeg er klogere - men er det kun alderen der gør mig klogere. For jeg tænker ikke, at jeg var så uvidende den gang - men for at være ærlig, så ved jeg det jo faktisk ikke. Jeg ved dog, at jeg nu ikke er en ung dame, men hvad er jeg så. Kvinde i sin bedste alder er man vel altid?

Vi holdte ihvertfald fødselsdag for en ung mand forleden med både gaver og lagkage. Lagkagen har jeg lavet utallige gange efter opfordring fra min veninde Mette - hun havde et trick til den helt rigtige creme.



Mettes lagkage


Lagkagebunde (hjemmebagt eller hjemmebragt)
1/2 l fløde
1 pk. rutebiler
3 bananer

Pisk fløden til skum. Tag lidt fra til pynt og bland resten med knuste rutebiler. Fordel flødecremen og bananskiver på bundene og afslut med glasur og flødeskum.

Rigtig let dessert og den smager rigtig godt - også på en hverdag...


// Katrine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar