mandag den 24. september 2012

Blot til pynt...

Jeg har efterhånden lavet mange prinsesser og sørøvere i HAMA-perler de senere år og synes at tiden er kommet til noget nyt. Mine børn elsker at lave perler og vil meget gerne have mig med - så de senere år har jeg lavet en aftale med dem, at hvis jeg er med, så laver jeg noget til mig selv - for man kan lige så godt få noget ud af tiden. 

Sidste år lavede min søn et loppemarked - hvor han solgte nogle af de ting vi havde lavet. Tændstikæsker beklædt med perleplader - enten med navn eller blot mønster, hårbånd med blomster lavet i perler, perleskåle lavet i ovnen samt spænder med blomster lavet af perler og limet fast med limpstol - min søns yndlingsværktøj nr. 1.




De seneste par dage har vi lavet bogstaver - bogstaver i boligen er in for tiden og julen nærmer sig med hastige skridt. Så dette statement kan helt sikkert pynte på en reol, i vinduet eller oven på et billede om et par måneder. Bogstaverne kan også laves i dit barns navn og sættes på døren ind til værelset - det er kun fantasien der sætter grænserne.














































Flag bruges både til jul men også til fødselsdage og denne flagranke kan tages frem år efter år - hvor lang den er og hvilke flag der er på, afhænger af hvad den skal bruges til - men det bedste af det hele, er at børnene selv har været med til at lave den og det kan de huske! Jeg stryger dem på begge sider, så holder de bedre - men vær opmærksom på at ikke stryge dem for meget i kanten, hvor snoren skal igennem.



























Som sagt så nærmer julen sig snart og derfor havde jeg købt nogle neon-farvede perler og prøvede at lave et par julekugler - så de kan også pynte lidt i stuen i år.

Husk perler kan også holde til vind og vejr og kan sagtens bruges udendørs.
Voksne må også gerne lege lidt og være kreative - også i hverdagen...


// Katrine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar