mandag den 17. september 2012

Kreative huse...

Jeg er nok lidt afhængig af nye små ting til hjemmet, hvor andre måske bruger mange penge på tøj - så bruger jeg pengene på interiør og design. Det er nok lidt medfødt, for min mor har den samme interesse. Bo Bedre har været en fast bestanddel af min opvækst og min mor holder det stadig og når hun har læst det, giver hun det selvfølgelig videre til mig. Dejligt.
Bladet giver mange nye ideer og det er jo nok også lidt dyrt i længden, med alle de ideer.

Jeg elsker blade og torsdag der udkommer Alt for Damerne, det giver også mange ideer - og en gang om måneden kommer Boligmagasinet - ja, det er ikke blade der mangler hjemme hos os. Min mand bander tit over dem, for selvfølgelig gemmer jeg også mange af dem, for der var jo lige en god ide! De senere år. har jeg hevet de bedste ideer ud og gemt dem i en mappe i stedet - for så kan bladene komme videre til nye læsere (veninder, naboer m.m.).

Ideer kommer tit af noget man ser eller oplever - måske med et lille tvist, så det ikke er fuldstændig kopi - og til min fødselsdag fik jeg disse huse fra applicata og de er så fine.




















Jeg synes selv de er super fine og så enkle, at det bare bliver genialt og mens jeg stablede brænde i sommerhuset, fik jeg lige pludselig en god ide. Resterne fra tilbygningen kunne godt bruges til andet end brænde. 

Min mand havde saven fremme og straks fik jeg ham til at save nogle rester om til huse. Groft sandpapir klarede de skarpe kanter og til sidst pudsede jeg dem med det fine sandpapir, så de er rare at røre ved!



















Så nu står de og pynter fint i sommerhuset - også i hverdagen...


// Katrine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar