onsdag den 26. september 2012

Nordisk jul med kork...

Julen er over os - siger jeg højt og får straks sure kommentarer - for der er jo stadig 3 måneder til. Jeg tror ikke det er julen, som folk ikke kan lide - men nok mere tanken om at livet går stærkt og vi går frem mod en kold tid. Børn elsker jul og det gjorde vi jo også en gang. 

Jeg indrømmer det - jeg elsker jul. 
Jul med julepynt, dekorationer, kugler og hele molevitten. Jeg kan godt se at nogle forretninger starter med julepynten tidligt - men der skal mere til at ødelægge mit kommende julehumør. Så tiden er inde til at forberede den kommende juletid!



























Forleden købte jeg nogle ganske almindelige dækkeservietter i kork - for i år vil jeg have nordisk jul - og jeg har ikke en høvlebænk stående, så træpynten er jeg nødt til at købe. Så kom jeg til at tænke på kork - det kommer fra bark, så mere nordisk kan det jo ikke blive. Pynt i natur dog med et tvist af pangfarver, for helt traditionelt pynt er ikke mig. Jeg elsker og lave pynten selv og det er også dejligt at have værtindegaver som man selv har lavet, nu hvor julefrokostsæsonen snart er over os - og nej, det er ikke pyyhaa - så får vi julestress. Nyd nu de dejlige måneder med fest, dejlig mad og hyggeligt samvær.

Jeg startede med at klippe hjerter, stjerner, kugler og så kombinerede jeg det med noget bånd fra HAY i en pangfarve. Fint til at hænge på træet, på en gren, på nøglen på badeværelset, på vandflasken eller hvor det lige passer. 






















Er du til flot og personlig indpakning. kan de også bruges som til og fra kort.


















De kan også bruges som bordpynt. læg stjernerne forskellige steder på bordet, brug dem som bordskånere eller læg dem på servietten og snør rundt med snor eller bånd.

























Så frem med saksen, fantasien og kreativiteten - også i hverdagen...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar