fredag den 14. september 2012

Syning på mit niveau...

Jeg er vokset op med en mor som syede alt sit tøj selv, for det gjorde man dengang! 
Min mor fik polio som barn og har derfor et skævt skulderblad og det drillede hende altid når hun skulle købe tøj – og så var det jo også nemt at bare sy det selv - for det kunne hun!
Jeg har aldrig helt forstået det – for det er da fantastisk at købe tøj - men de senere år, er det gået op for mig, hvor mange forskellige ting, man kan bruge den symaskine til! Heldigvis havde min mor købt en ekstra symaskine til sommerhuset, som jeg tilfældigvis kom til at låne for 3 år siden - gad vide om hun nogensinde får den igen. Og jeg må sige at jeg har nu brugt den til mange ting - ikke på min mors niveau, for det kan jeg slet ikke finde ud af, men til de små ting i hverdagen som tit går i stykker. Annas tylskørt revnede og fluks kunne mor jo ordne det, Nikolajs rygsæk gik i stykker og fluks kunne mor også ordne det - ja, man bliver hurtigt en af hverdagens helte som ejer (næsten) af en symaskine!

Her er et af mine seneste projekter - nye puder i sofaen. Jeg havde været inde i Decorateshop - som er en fantastisk butik med alle de rigtige ting, men desværre er nogle af de rigtige ting også dyre. Jeg havde udset mig denne pude til 549,-. 


Pude fra Decorateshop.dk





Desværre skulle jeg jo nok have 2 og jeg kunne allerede se min mands ansigt for mig, når jeg kom hjem med 2 puder og kun havde brugt 1.100 kr.(for han kender mig og ved, at det ikke holder i lang tid) og jeg havde da vist også noget stribet stof fra IKEA liggende hjemme - så decorateshop, denne gang vandt min nærighed, det gør den absolut ikke hver gang! 
















Denne udgave af pudebetræk, vil jeg påstå alle kan. Du tager stoffet, klipper det til og zigzag'er de 2 ender - hvis det skal være rigtig fint, kan du også sy dem ved at lave et lille ombuk (husk at få den pæne side ud). Derefter bøjer du stoffet, som tegningen viser, med vrangen ud af – der skal være et lille overlap. Sy i begge sider og afslut med zigzag helt ude ved kanten. Så vender du betrækket om og kommer puden i - og håber på at det passer! Færdig.






















Guldstoffet købt til araberfesten for nylig - blev også lige til en pude - og nu er sofaen lidt smart igen - men nok kun indtil jeg igen kommer i Decorateshop - for de havde også en ret flot orange pude...

Hele 3 nye pudebetræk og så oven i købet syet på en hverdag...



















Læg også lige mærke til den lille ny elefant fra Areaware. Min veninde Karina kom med den til Lukas forleden - en lidt forsinket fødselsdagsgave som skulle bestilles hjem. Areaware er et firma fra New York og de laver de fedeste ting - et firma jeg absolut skal holde øje med i fremtiden og ja, så kan de fleste ting oven i købet købes i Decorateshop eller på Designdelicatessen.dk - også på en hverdag...

// Katrine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar