onsdag den 9. januar 2013

Motion gør godt..

Jeg ved godt at man lever bedre i julen - men jeg behøver jo ikke gå amok i julekager, konfekt og søde sager. Nu siger kalenderen januar og det er ligesom om at vanen har overtaget og jeg stadig tror at det er jul. Jeg skal lige have et eller andet lækkert - samtidig med at de par kilo som har sat sig i siderne, gør at bukserne lige strammer lidt mere. Så nu er det tid til at ændre vanen. Jeg kender mig selv og ved at jeg bare skal holde mig fra det i 3 uger og så er lysten væk - men det er så lige det der er problemet, for lige nu er 3 timer lang tid! Har du det ligesom mig?

Træning er ikke noget problem for tiden - for jeg synes det er rigtig sjovt at gå til Kettlecross lige for tiden - men jeg synes min faste motionstur lørdag morgen er forsvundet de sidste par uger og det går bare ikke, når der sidder et par ekstra kilo fast. 

Når nu motivationen for at undvære det lækre mad ikke helt er der endnu - må der ekstra motion til og derfor har jeg besluttet mig for at lave lidt fælles træning, for at være sikker på jeg selv kommer afsted. Jeg håber du har lyst til at være med?

Træningen vil være hver lørdag morgen kl. 9 i Marselisskoven. Den vil indeholde lidt let løb samt mange forskellige øvelser og konkurrencer - så vi samtidig har det sjovt i en times tid. Alle kan være med og jeg håber, at flere vil komme med input til sjov træning i skoven. Så kom frisk og vær med. Skriv på min mail: katrine.minke@gmail.com eller her under indlægget hvis det er noget du har lyst til at deltage i.

Motion skal der til, men nogen gange har man også andre planer som er vigtigere end motion. I weekenden var jeg på tøsetur i sommerhus med Stine, Mette og Mia. Vi hyggede for vildt med strøgtur, kreativt værksted og snak til ud på natten. 


















Her kan du se nogle af vores kreationer. Det hele er lavet af Happy Clay fra Panduro Hobby samt nogle gamle blybogstaver, som er presset ned i leret. Leret lufttørrer i løbet af få dage og er rimelig nemt at arbejde med. Noget af det er til påske - så du skal nok se det færdige resultat senere her på bloggen.























Her er Mias lysestage - så fin...


Der fik jeg virkelig plejet mit indre jeg og moderen blev begravet derhjemme et kort øjeblik. Det bedste af det hele var, at jeg sov til kl. 9.20 søndag morgen - fuldstændig fantastisk efter flere uger med syge børn. 

Når jeg kommer hjem efter sådan en tøsetur kan jeg virkelig mærke, at jeg har fået ekstra energi og kan overkomme det meste - også det faktum at min datter havde feber da jeg kom hjem. 

Godt der er flere bedsteforældre tæt på - også på en hverdag...

// Katrine








Ingen kommentarer:

Send en kommentar