torsdag den 17. januar 2013

Sne og suppe - et godt par....

Sneen er over os. Jeg føler lidt jeg bor i en lille østrigsk by i disse dage. Alt er hvidt og det er bare så flot. Jeg elsker snevejr og er selvfølgelig også rimelig priviligeret i disse dage - da jeg er på kursus på ledelsesakademiet og jeg kan gå derop på et kvarter - så sne er ingen hindring  - tværtimod. 





















Viby i et idyllisk øjeblik.


Sne giver også meget utilfredshed - for er der noget vi danskere kan brokke os over - så er det vejret. Ja, der var varmt i nogle dage og nu er det igen koldt - men vi er trods alt i januar - så det er vel hvad man forvente, når vi nu bor i danmark. 




















Jeg kan huske jeg som barn havde langrendsski og var flere gange ude i skoven og køre, når der var kommet sne - det kunne være jeg skulle overveje at købe et par. Det kunne da være fantastisk at stå en tur i skoven i disse dage. Det er med at bruge sneen mens den er her.

Kulde er også der hvor suppe smager bedst - derfor får man altid suppe i Østrig. Denne suppe kan laves af næsten ingenting og jeg synes den smager skønt ovenpå en kold dag i sneen. Min søn på 2 år er helt enig - for han spiste 3 portioner - så den er ikke kun for voksne.


Kartoffelsuppe

5 store kartofler
3 rødløg
Bouillon-terning
Mælk


Kog kartofler og løg i en gryde med vand så det dækker. 
Tilsæt boillon og køl lidt af.

Hæld det hele i blenderen og blend det med mælk indtil det har en passende konsistens.
Vær opmærksom på at det ikke er for varmt - for hvis du har en glasbeholder på din blender kan den springe.

Hæld det tilbage i gryden og smag til med salt og peber.
Serveres med brød og lidt bacon på toppen.


















Nemt og hurtigt på en kold hverdag...



// Katrine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar