tirsdag den 29. januar 2013

Så er det 5 år siden...

I dag bliver min datter 5 år - sjovt hun bliver ældre, når jeg nu ikke gør. Tiden går stærkt, men heller ikke stærkere end jeg kan følge med, når bare jeg husker at stoppe op og nyde mit liv.  

I 1979 blev jeg 5 år. Det var det år hvor Tommy Seebach vandt Dansk Melodi Grandprix med sangen Disco Tango og efterlønnen blev indført. Gad vide om Anna nogensinde finder ud af hvad efterløn er? 

I 2008 vandt Simon Mathew Dansk Melodi Grandprix med sangen All Night Long, 25-øren blev afskaffet, Stein Bagger sagen kørte på fulde gardiner og De Sorte Spejdere sagde tak for denne gang. 

Noget er der jo sket...

Alder er tit delt op. Når man er barn vil man gerne være ældre. Teenagere vil gerne være gamle nok. Voksne vil gerne blive hvor de er. Ældre vil gerne være yngre og gamle vil gerne kunne tænke tilbage på et godt langt liv. Citat: Katrine 38 år

Jeg er nok i den voksne alder lige nu. Jeg vil gerne blive hvor jeg er - men det betyder jo ikke at jeg skal stå stille. Udvikling skaber liv. Oplevelser skaber liv. At rejse er at leve - det har man hørt så tit og netop fordi du på rejser oplever og oplevelser husker man. Når man tænker tilbage på året som er gået, er det som regel oplevelserne man kan huske. Både de gode og de dårlige.

Denne fødselsdag gør også, at jeg tænker tilbage - for jeg synes jo ikke det er lang tid siden jeg kom hjem fra hospitalet med hende i armene - men når jeg så tænker på hvad jeg har oplevet, så siger min fornuft mig, at det ikke var i går. 
Hun er en af de gode oplevelser. En sjov pige, som altid taler. Munden står sjældent stille på hende - gad vide hvor hun har det fra? Tale har hun altid været god til og især meget korrekte ord. 
Husker hende tydeligt i vuggestuen: 
Anna, du har lavet i bukserne! 
Nej, ikke i bukserne - i kjolen! 
Citat: Anna 2 år med kjole på.




























En fødselsdag kræver selvfølgelig en fest, så det fik hun i søndags. Kage skal der selvfølgelig til og med lidt snilde kan man let lave en helt almindelig bradepandekage om til en prinsessekage eller et tal - det ser lidt mere festligt ud end en firkant. 
Jeg er ikke så vild med fondant - synes det ødelægger smagen lidt - men det ser til gengæld rigtig flot ud. Her har jeg bare brugt almindelig glasur - resultatet er ikke helt det samme - men min datter synes de var fantastiske og det er det vigtigste.


Mon ikke vi også skal have lidt kage senere i dag, selvom det er hverdag...


// Katrine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar